Jsme herní klan založený 26. února 2006. Hrajeme hru s názvem MTA:SA, což je modifikace na jednu z nejznámějších her z roku 2005, GTA: San Andreas. Patříme ke špičce klanů na česko-slovenské scéně a snažíme se držet i kontakt s těmi nejlepšími světovými klany.
Bylo nebylo, v lednu 2006 vyšla jedna z prvních verzí online hry GTA San Andreas: MTA:SA Race v1.1.1. Je to už pěkná řádka let, a proto bych vám tuto verzi MTA, která se již nehraje, rád představil. Od té nynější (MTA San Andreas 1.3) se liší ve spoustě věcí, co se týče herního prostředí, nástrojů pro adminy a dalších skriptů, které bylo na serveru potřeba.
Seznam všech online hráčů spočíval v prostém vypsání bez jakéholiv řazení do klanů, u každého hráče bylo vidět jeho ping a v případě hraní race mapy také jeho pořadí a čas zajetí mapy. Neexistoval team chat, vše se řešilo většinou ve veřejném chatu a ve výjimečných případech se používaly PM. Barevné zpracování také nebylo nijak úchvatné - nicky i chat byly bílé, systémové příkazy červeně. Proto i hraní CW nebylo tak pohodlné jako dnes - nestačilo se podívat na barvu nicku či auta, hráč musel přečíst nick či alespoň tag aby rozpoznal spoluhráče od soupeře.
Až na základní adminské příkazy se vše ovládalo pomocí skriptů, které se vyvolaly v chatu příkazem začínajícím vykřičníkem. Existovalo spousta příkazů, které se v dnešní verzi MTA téměř nevyskytují. Patřily mezi ně například: sázka na hráče na začátku kola, výpis tří nejlepších hráčů na serveru podle počtu bodů nebo výher, hlasování o nastavení další mapy, případně koupení mapy. Hráč, který si mapu zakoupil potom profitoval z toho, pokud se hrála, nebo pokud si ji někdo koupil jako nextmap. Problémem skriptů bylo to, že chat měl jen málo řádek, a skript většinou zabral spousta oranžového textu (v obrázku Console). Neexistence antispamu navíc přispěla k tomu, že často mladí hráči spamovali přikazem, který nejvíce zatěžoval server, což vedlo až k jeho pádu.
Existoval pouze 1 mód - race mode. V tomto módu se odehrávaly všechny mapy - race, DD i DM. Další módy, které se dnes v MTA vyskytují (Freeroam, Hay mode, Capture the vehicle) jsou až výdobytkem nové verze. Formálně šlo tvořit pouze race mapy, a jejich modifikací vznikly mapy jiné - základní mapou byl závod s checkpointy, pokud závod checkpointy neobsahoval, tak vzniklo DD a DM se stvořilo tak, že se vytvořil závod bez checkpointů a nakonec se přídal hunter. Zvláštní skupinou map byl Skill, Stunt a Plán, které se v dnešní době již také příliš nehrají. Skill byl závod, který byl dlouhý, obsahoval málo checkpointů a byl obtížný na projetí (náročné skoky, udržení rovnováhy, manévrování ve vzduchu, lopingy). Skoro bych řekl, že některé dnešní DM mapy se skillu náročnostně přibližují. Stunt mapa byla většinou vystavěna na letišti, a sloužila k trénování skoků s různými auty, motorkami, šlo o výrazně odpočinkovou mapu. Plán byla mapa typu DM, ve které bylo nutné projet specifickou dráhu jako první a získat hunter. Od DM se Plán lišil tak, že byl kratší a nezáleželo v něm tak na rychlosti, jako na technice a důvtipu hráče (spousta překážek se muselo obejít jinak, než se na první pohled zdálo). Mezi nejvýznamější tvůrce map v té době patřil McDan, který tvořil plány a Krysh, který tvořil zejména skilly.
Absence ghost-modu ve všech mapách navíc způsobovala velké bouračky, jak je vidět například na motivačním screenu.
Provozování serveru bylo velice nákladné i náročné jak po finanční tak i hardwarové stránce, a proto vlastnit klanový server byl velký luxus. Ve staré verzi si pamatuji na dva větší servery od Bazima a od McDana. Provozovatelé serveru většinou nebyli v klanu a ani do žádného nechtěli. Servery běžely na veřejných IP adresách, v té době ještě nebyly tak drahé na pořízení pro domácnost nebo obyčejného člověka, jako dnes. I proto docházelo často k pádům a špatným odezvám, ze strany serveru.